„Náš zákazník – náš pán“. Toto by malo platiť o službách predovšetkým. O aké služby má verejnosť najčastejšie záujem? Samozrejme záujem sa odvíja od danej situácie a ceny za poskytnutie. U žien sa prejavuje veľký záujem o kadernícke a krajčírske služby, muži môžu využívať služby pre motoristov, odťahové, rodiny s deťmi preferujú masérske a ubytovacie i stravovacie služby. Seniori vo veľkej miere využívajú opatrovateľské a upratovacie služby.
Podľa čoho sa rozhodujeme pri výbere poskytovateľa služieb:
· Vlastná dobrá skúsenosťz minulosti
· Referenciepriateľov, známych, kolegov
· Internetové diskusie, blogy, internetové poradne
· Inzerátydodávateľa služieb, letáky, propagačné materiály
Pri rozhodovaní o výbere dodávateľa služby na zákazníka vplýva predovšetkým vlastná skúsenosť – spokojnosť s vykonanými službami v minulosti. Svoju obľúbenú kaderníčku by spokojné zákazníčky nevymenili za nič na svete. Táto alternatíva platí pre väčšinu poskytovaných služieb, čím je však periodicita služby častejšia, tým vo väčšej miere.
Názory priateľov sú ďalším merítkom hodnotenia služieb. Tu máme i možnosť presvedčiť sa o kvalite služby „na vlastnej koži“. Precízne položený obklad, na mieru presne trafená kuchynská linka, dokonale položené a tesniace umývadlo, alebo esteticky zakrytý balkón nás okamžite presvedčí o kvalite remeselníka, či iného poskytovateľa služieb.
Internet – tento fenomén súčasnej doby – nezaostáva ani tu. Množstvo internetových poradní a diskusií na všetky možné témy poslúžia taktiež pri vytvorení si názoru. Spotrebitelia sa ochotne podelia s negatívnymi skúsenosťami, na druhej strane pochvália dobre vykonanú prácu.
Množstvo letákov každodenne nachádzaných v našich schránkach už spotrebiteľov odrádza ich pozerať, predsa však, v prípade hľadania referencií si ich tí, ktorí to potrebujú podrobne pozrú a často i nájdu to, čo hľadali.